Sedmimístné osobní automobily

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 21. 02. 2017,  0x


Sedm míst v automobilu může být pro někoho přepych, pro druhé zbytečnost a pro další nezaměnitelná nutnost. Existují početné rodiny a pracovní týmy, které se bez tolika sedadel zkrátka neobejdou. Jak já je aktuální nabídka na trhu? Co nám jednotlivé vozy mohou nabídnout a připadá jejich koupě v úvahu?

Když sedadla nemůžete schovat

U některých sedmimístných vozů je to se zadními sedadly trochu na štíru, ale předně závisí na vlastnostech samotného vozu. Jak se zdá, tím méně výhodným typem je pevně namontovaná třetí řada, která nejde nikam schovat. Neznalí si teď můžou říkat, že o to přeci přesně jde, jenže prozatím, netuší, že to jde mnohem praktičtěji. Na pevno namontovaná sedadla vzadu nelze v případě potřeby odstranit jinak než manuální prací s tím, že křesla následně vyjmete a uložíte např. do garáže. Tento způsob je nutný především v případě většího nákupu, kdy sedadla v úložném prostoru zkrátka zavazí. Sklopit můžete v podstatě jen opěradla a z osobáku se tak nenápadně stává spíše užitkový vůz.

Pokud navíc nahodile hodláte převážet větší počet lidí, bude nutností vymezit si čas i na opětovné namontování sedadel. Zvláštní pozornost věnujte i STK prohlídce, pokud nejezdíte automaticky se všemi sedmi místy pro cestující. V technickém průkazu je jasný počet sedmi míst, a z toho se také bude vycházet. Hlavním představitelem této nepraktické ligy je nejlevnější sedmimístný vůz na trhu – Dacia Logan v základní výbavě s benzínovým motorem za 254 900 Kč.

Za praktičnost si připlatíte

Třetí řada nemusí vždy nutně zavazet. Některé větší osobní dodávky nabízejí tu vychytávku, že je zmíněná třetí řada šikovně skryta v zavazadlovém prostoru a ničemu tak nepřekáží. Ani velkému nákupu. Pokud navíc očekáváte více cestujících, na rozšíření míst si nemusíte vymezovat čas navíc. Obvykle stačí chvilka a poslední řada je venku, aniž byste si jí před složením nějak výrazně všimli. Tento systém je typický především pro modely SUV a střední MPV.

Nutno podotknout, že takový komfort také něco stojí. Hlavním představitelem je Opel Zafira Classic 1.8. s benzínovým turbem a pohonem přední nápravy za 376 400 Kč, a to taktéž pouze v základní výbavě, která bohužel nijak zásadně neoslní. Přesto díky vychytanějšímu systému o více jak 100 000 Kč dražší než méně praktická Dacia Logan.

Jaké jsou další nabídky?

Pokud sháníte sedmimístný vůz do půl milionů, naštěstí je z čeho vybírat. Hned za nejlevnější Dacii Logan se umístil Fiat 500L Living za 381 900 Kč a Renault Grand Scénic za 419 900 Kč. Hned po Opel Zafira Classic zastává své prvenství v plně mobilních sedadlech Opel Zafira Tourer za 431 600 korun.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.