Seat 850 Sport Spider vs. Fiat 850 Sport Spider

Veteráni a historie

Přidal ridimrad, dne 4. 01. 2019,  0x


Nebudeme vás tahat za nos. Seat 850 Sport Spider je v podstatě to samé jako Fiat 850 Sport Spider. Obě varianty jsou velmi vzácné a na silnicích je spatříte s velkým štěstím. Proto je naší povinností představit vám obě verze tohoto krásného sporťáku z přelomu 60. a 70. let. 

Fiat 850 Spider a další - návrat do šedesátek

V dobách, kdy se minisukně staly žhavou novinkou, se zrodil malý, ale šikovný Fiat 850. Vycházel z předchozího modelu Fiat 600 s tím, že Fiat 850 měl primárně sloužit jako levný vůz pro celou rodinu. Vedle základního modelu, jehož nosnost byla pouhých 400 kilogramů, vznikaly další verze. Za pozornost stály zejména sportovně laděné modely Fiat 850 Coupé a Fiat 850 Spider představené na ženevském autosalonu v roce 1965.


Na tvorbě designu Fiat 850 Coupé se podílela značka Ferrari, která Fiatu nabídla svůj vlastní návrh na malý a levný sportovní vůz. Enzo Ferrari se prý obával, že by původní verze Fiatu mohla uškodit jeho dobré pověsti. Také Fiat 850 Spider, o němž je řeč především, nebyl dílem mateřské automobilky. Na jeho designu se podílela další slavná italská společnost a to designérské studio Bertone. 


Fiat 850 Spider se v dílnách studia Bertone nakonec i vyráběl. Hotové “autíčko” vážilo pouze 715 kilogramů. Díky motoru o objemu 903 cm3 tak mohl jezdit rychlostí až 150 kilometrů za hodinu. Nejvíce si toto malé a svižné auto oblíbili Američané za velkou louží. 


Seat 850 Spider - vzácnější kopie Fiatu

Souběžně s výrobou originálního Fiatu 850 probíhala také výroba ve španělském Seatu pod téměř totožným označením Seat 850 Spider. Licenční Seat 850 se vyráběl v letech 1966 až 1974 a vyrobilo se celkem 664 000 vzácných kousků zahrnující především dvoudvéřové a čtyřdvéřové modely a vedle nich i vzácnější kupé a otevřenou verzi s plátěnou střechou Spider.


Španělský dvoumístný roadster byl 3 824 mm dlouhý vůz, který v zadní části vozidla ukrýval čtyřválec o objemu 901 cm3 a výkonu 52 koní (32 kW). Stejně jako Fiat, byl schopen jet maximální rychlostí až 150 kilometrů za hodinu. Motor, který byl v tomto případě použitý, najdete i v následujících modelech Fiat Uno a Fiat Panda až do roku 1985.


Seat 850 Spider byl vylepšenou verzí předchozí osmistovky. Oproti ní poskytoval přirozenější posed za volantem, vylepšená sedadla, celkově povedenější interiér a mnohem lepší jízdní vlastnosti. Dnes má tento vůz hodnotu mezi 250 000 až 500 000 korun v závislosti na stavu vozidla. Sehnat tento pěkný sportovní Seat 850 ale není vzhledem k počtu vyrobených kusů nijak snadné. 





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.