Renault Floride a Caravelle - jeden vůz se dvěma názvy

Veteráni a historie

Přidal janlevy, dne 9. 10. 2018,  0x


Soutěživost je základní podmínkou pro vývoj kupředu v jakémkoliv oboru. Platí to samozřejmě i pro automobilový průmysl. V 60. letech se objevily sportovní úpravy vybraných modelů Renaultu. To by nebyli správní Francouzi, aby nereagovali. Výsledkem byly ryze sportovní modely Floride a Caravelle.


Pořídit si vysněný sportovní vůz, když máte naditou peněženku není žádný problém. To ví každý. Ale co měli dělat mladí lidé v 60. letech, kteří si luxusní sporťák jednoduše dovolit nemohli? Koupili si sportovní modely Renault Floride a Caravelle! Nestály sice hubičku, ale díky příznivější ceny plnily sen mnoha mladých Francouzů o krásném autě.  


Ve Francii Floride, za mořem Caravelle

Nenechte se oklamat dvěma různými názvy. V podstatě šlo o stejný vůz. V rodné Francii se však do roku 1962 prodával pod názvem Floride, za mořem a od roku 1963 už byl znám jako pouze jako Renault Caravelle. Oba zdánlivě odlišné modely měly stejné rozměry a spojovaly je totožné karosářské detaily včetně zadních ploutviček. Od sebe je rozezná pouze odborník, který si všimne drobných rozdílných detailů. Dalo by se také říci, že novější model Caravelle je nástupcem Floride.

Renault Floride a Caravelle byly velmi úspěšné a velký zájem o ně byl nejen ve Francii a celé Evropě, ale především ve Spojených státech amerických. Byl to prostě obchodní trhák a ohromný trend v 60. letech. V Caravelle se projížděly i hvězdy filmového plátna jako například slavná herečka Brigitte Bardot. Menší elegantní sportovní vůz s jednoduchými liniemi byl vůbec hodně oblíbený právě u krásných žen. 


Když skandál, tak pořádný

Uvedení sportovního vozu Renault Floride na trh se neobešel bez bouřlivého skandálu. Představení nového vozu v roce 1959 na autosalonu v Ženevě doprovázela aféra. Příčinou skandálního nedorozumění byly, jak jinak, peníze. Vytvořením návrhu na sportovní kabriolet a kupé na podvozku Dauphine GT Renault pověřil slavný italský designérský salon Ghia.


Z důvodu velkého množství práce tehdejší šéf studia Serge oslovil stejně dobrého turínského karosáře Pietra Frua. S výsledkem byli spokojeni všichni. Jenže Pietro za svou práci nedostal zaplaceno. A právě to se provalilo na ženevském autosalonu. Rozzuřené vedení Renaultu muselo novinku přikrýt plachtou a Serge musel střelhbitě právem nespokojenému Pietrovi zaplatit.  


Velký úspěch - desítky tisíc prodaných vozů

V roce 1959 se vyrobilo 3 777 kusů, následující rok to bylo již 36 156 kusů. Všichni mladí lidé v 60. letech toužili jezdit tímto půvabným a hravým vozem s velmi dobře hodnocenými jízdními vlastnostmi. Původně bylo dodávané jenom kupé, ale pro velký zájem se velmi rychle v nabídce francouzské automobilky objevil kabriolet. Náročnější zákazníci si mohli pořídit model s odnímatelnou střechou.


Renault Floride byl vybavený motorem o výkonu 40 koní (29 kW), novější Caravelle už dostala pětiložiskový čtyřválec o objemu 965 cm3 a výkonem 47 koní. Později se objem zvýšil na 1108 cm3 s výkonem 55 koní (40,5 kW). V průběhu výroby se úspěšný model dočkal řady menších či větších změn. Zájem o vůz vyprchal až v roce 1968.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.