Phantom Corsair - příliš moderní auto na svou dobu

Veteráni a historie

Přidal petrpu001, dne 23. 01. 2018,  0x


Koncept Phantom Corsair se nikdy nedostal do výroby a svět tak má pouze jediného zástupce tohoto obdivuhodného auta. Proč? 30. léta nebyla jednoduše na takový druh supersportu připravená. Zaslouženého ocenění se automobilu dostalo až o mnoho desítek let později.

Za vývojem na svou dobu moderního až téměř futuristického automobilu stál student na prestižní universitě Yale Rust Heinz, který se rozhodl splnit svůj velký sen. Neměl sice absolutně žádné zkušenosti s automobilovým designem natož obchodem, zato měl hodně bohatou rodinu, která se rozhodla jeho nápad financovat. Respektive jej podpořila milovaná tetička, která na svého zbožňovaného synovce nikdy nedala dopustit.


VÍTE, KDO BYL OTEC RUSTA HEINZE? Pokud se zamyslíte nad příjmením Heinz, možná se vám vybaví oblíbený kečup. Je to tak. Rustův otec H. J. Heinz je opravdu tím americkým podnikatelem, který založil firmu na prodej kečupů, omáček a jiných potravin. 

Auto pro horních deset tisíc

V roce 1936 se Rust Heinze přestěhoval do Kalifornie, kde se s mládí vlastnímu nadšení vrhl naplnit svůj sen. Cílem mělo být luxusní supersportovní auto, které si mohli dovolit jen ti nejbohatší. Nejprve vytvořil hliněný model auta, jehož tvary se zcela vymykaly aktuálním trendům.

Extravagantní vzhled, gigantická příď, aerodynamické tvary, splývavé linie, zakrytá kola i chybějící prahy a kliky představovaly úplně nové designové prvky. Na základě Heinzova návrhu byl vyroben reálný vůz v továrně Bohman & Schwartz v kalifornské Pasadeně. Ta mimo jiné pracovala pro Cadillac, Chrysler a jiné slavné americké automobilky.  

Video: 


Jako základ byl použitý podvozek prvního amerického vozidla s pohonem předních kol Cord série 810/812, který si Rust koupil ve svých 22 letech za účelem přestavby. Při výrobě karosérie byl zužitkován moderní materiál, přičemž každý kus byl vyrobený ručně. Hotový automobil byl dokonce testován v aerodynamickém tunelu. Auto byl dokončenou v roce 1938. 


Dvoudvéřové kupé pro šest lidí 

Ne, není to chyba. Phantom Corsair bylo opravdu dvoudvéřové kupé. Dovnitř se však pohodlně usadilo až šest osob. Čtyři osob se vešly na první lavici a jeden z nich seděl dokonce po levé straně řidiče. Vůz poháněl vytuněný litinový vidlicový osmiválec Lycoming s L-hlavou o objemu 4 739 cm3 a výkonem 142 kW. Při váze 2 070 kg dosahovalo nemalé maximální rychlosti 185 km/h.

Nelze pochybovat o tom, že se jednalo o na svou dobu výjimečné auto. Rust Heinz bohužel předběhl dobu a ta na jeho velkolepý sen nebyla připravená. I přes to, že za propagaci v prvním roce utratil desetitisíce dolarů, své fanoušky si auto nenašlo. Snahu získat kupce bohužel přerušila jeho náhlá smrt o rok později, kdy tragicky zahynul při autonehodě. 

Po jeho smrti Phantom zůstal v rodinném majetku. Prodán byl až v 50. letech americkému komikovi Herbu Shrinerovi. Nový majitel udělal pár úprav včetně přelakování na zlatou barvu. Do původní podoby jej vrátil jeho další vlastník provozovatel sítě hotelů a kasin William Harrah. Po jeho smrti se Phantom Corsair stal společně s dalšími 176 auty ze sbírky tohoto pána základem pro National Automobile Museum. 





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.