Mustang - všechny generace od roku 1964 až do současnosti

Značky a modely

Přidal alesvolant, dne 19. 12. 2018,  0x


V roce 2018 dosáhl Mustang krásného kulatého čísla v podobě 10 000 000 vyrobených legendárních amerických vozidel. My si toto významné číslo připomeneme tak, že si představíme všechny generace Mustangu od jeho počátku až dodnes. 

První generace (1964-1973) - fenomenální úspěch

První vůz značky Mustang byl představen v roce 1964. První generace se vyráběla až do roku 1973. Z tohoto období jsou nejvíce ceněny auta do roku 1970, počátek 70. let už tak úspěšný nebyl. Z této doby pochází největší legendy automobilového průmyslu, jejichž aktuální hodnota se pohybuje v řádech milionů korun. Velmi zajímavá byla série tzv. Bullit éry v letech 1967 až 1968, zejména pak varianta fastback se splývavou zádí, kterou poháněl výkonný osmiválec s výkonem cca 200 koní.


První prototyp z roku 1964 představoval dvousedadlový roadster poháněný vidlicovým čtyřválcovým motorem a na první pohled připomínal Pontiac Fiero. První modely byly označované podle roku jako například Mustang Fastback 1965, následoval Mustang 1967, 1968, 1969 a 1970. V roce 1969 a 1970 se objevily také speciální tři modely Mustang Mach 1, Boss 302 a Boss 429. 


Druhá generace (1974-1978) - období temna

Úspěch z druhé poloviny 60. let vystřídalo jakési období temna. Auta byla menší a úspornější, aby byla schopna konkurovat autům z Japonska a Evropy. Jenomže ve výsledku Mustang v 70. letech vypadal tak nějak divně. Platilo to i pro motory, kdy se používaly čtyřválcové motory o objemu 2,3 litrů a šestiválce o objemu 2,8 litrů. V případě Mustangů prostě nic moc. Ve své době se neprodávaly špatně, dnes jsou to ale nejméně ceněné modely. Výjimkou byly modelové varianty Cobra II a Cobra R s osmiválcem o objemu 5 litrů.


Třetí generace (1978-1993) - doba temna pokračuje

U prvních ročníků se ještě používaly slabší nevýkonné motory. Změna přišla až v roce 1983, kdy se Mustang opět rozrostl, co se týče vzhledu a výkonu. Po dlouhé době se na trhu objevily Mustangy vybavené motory, jejichž výkon se pohyboval kolem 200 koní. Za pozornost stojí zejména Mustang GT s osmiválcovým motorem. Také se objevily nové typy karoserie coupé, hatchback i convertible.


Čtvrtá generace (1994-2004) - zpět k výkonům

Čtvrtá generace připomínala spíše předělávku svých předchůdců. Situace se naštěstí změnila a po pár letech začal Mustang vypadat jako pravý Mustang. V roce 1999 se na trhu objevil nový “New Edge”. Výsledný model působí daleko více agresivní dojmem a pod kapotou se konečně objevily výkonné motory. Například Mustang GT poháněl osmiválcový motor o objemu 4,6 litrů a výkonem 260 koní. Mustang Cobra R měl dokonce motor o výkonu 384 koní. Vozy z této éry se považují za jedny z nejcennějších a už nyní se prodávají za částky okolo milionů dolarů.


Pátá generace (2005-2014) - návrat legendy

Po několika desítkách let, kdy Mustang hledal svůj směr i cíl, což se mu úplně nedařilo, se konečně legenda vrátila. Mustang páté generace vypadal nejen dokonale, ale dokonalý prostě byl po všech stránkách. Vrcholný model GT měl pod kapotou ukrytý osmiválcový motor o výkonu 300 koní. Jeden z nejlepších modelů je Mustang Shelby GT 500, či speciální edice Mustang Bullitt, Mustang Boss 302 a monstrum na čtyřech kolech Mustang Shelby GT 500.


Šestá generace (2015 do současnosti) - na vrcholu

Moderní Mustangy se úspěšně prodávají po celém světě. Oproti předchozím generacím mají významně lépe vybavený interiér a silné motory, které nejdou pod osmiválce. Novinkou je také použití nezávislého zavěšení kol. Výkon se pohybuje od 421 koní výše. Mezi top modely aktuálně patří Mustang Coyote a Mustang GT 350 s výkonem 533 koní.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.