MG RV8 - připomínka starých dobrých časů

Technika a design

Přidal alesvolant, dne 17. 12. 2018,  0x


Na první pohled vypadá sportovní roadster MG RV8 jako zachovalý veterán ze zlatých šedesátých let. Velkým překvapením je proto fakt, že jeho příběh se začal psát mnohem později, konkrétně o 30 let později.


Na sklonku osmdesátých letech v roce 1989 se rozjel projekt, jehož cílem bylo zrození roadsteru MG. Do projektu se s velkým nadšením vrhli bývalí zaměstnanci MG i mladí technici, kteří zlatá šedesátá léta nepamatovali. Mezi nimi byl i designér sportovních MG Sydney Enever, který si v té době už nějaký pátek užíval důchodu. Ani on nelenil a dožil se okamžiku, kdy hotové MG RV8 začali sjíždět z továrních linek. 


MG RV8 - za všechno může Mazda

Impulsem pro rozjetí tohoto úžasného projektu bylo představení sportovního roadsteru Mazdy MX-5 v roce 1989. Právě tento vůz se ukázal jak hlavní konkurent vozů značky MGB. Díky tomu značka British motor heritage znovu nabrala vítr do plachet, obnovila lisovací stroje a nejen fanouškům MG začala nabízet úplně nové karoserie včetně náhradních dílů.


Právě tato staronová karoserie se stala základem pro novinku v podobě sportovního roadsteru MG RV8. Na jeho vývoj byla uvolněná poměrně malá částka. Pod rukama starých i nových zaměstnanců vznikal znovuzrozený MGB v trochu pozměněném kabátě. Novinka měla širší přední i zadní blatníky a trochu jinak vypadal zadní a přední nárazník. Hlavním cílem bylo oslovit všechny příznivce tradičních britských evropských vozů. 


MG RV8 - více než veterán

Veteráni ocení zejména použití 15” klasických drátěných kol s krytkou ve tvaru centrální matice. To je jedna z mnoha věcí, které milovníky potěší nejvíce. MG RV8 bylo vyráběno ručně, čemuž odpovídá i nízký počet vyrobených kusů za dva roky. Celkem se jich na trh dostalo 1983 kusů, přičemž podstatná většina byla vyvezena do Japonska. Na evropský trh jich byla určena necelá stovka.


MG RV8 je daleko více podobný tradičním Morgenům než moderní Mazdě MX-5. Interiér je stejně “veteránský” jako vnějšek vozu. Jediné, co je trochu odlišné, je bohatší a těžší polstrování širších sedadel. Kromě lakovaného plechu je zde použitá i kůže a pravé dveře. Pod kapotou se ukrývá osmiválec o objemu 3,9 litru, který je používán u Range Roverů.


Technické údaje MG RV8: 

Motor vidlicový osmiválec 90° rozevření válců, rozvod OHV
Zdvihový objem 3 950 cm3
Maximální výkon 190 koní ( 140kw) / 4 750 ot/min
Maximální točivý moment 318 N.m / 3 200 ot/min
Převodovka pětistupňová, přímo řazená, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál Quaife
Zavěšení kol vpředu dvojité lichoběžníky, vinuté pružiny a teleskopické tlumiče a stabilizátor. Vzadu tuhá náprava se dvěma podélnými listovými pery a teleskopickými tlumiči
Brzdy a kola hydraulické kotoučové vpředu, 270 mm rotory s vnitřním chlazením, vzadu bubnové hydraulické, posilovač brzd, kola z lehkých slitin 205/65 VR15
Rozměry a hmotnost 1 280 kg , 4 010 mm x 1 694 mm x 1 320 mm
Zrychlení 0-100 km/h 5,9 sekund
Max. rychlost 230 km/h
Spotřeba paliva 10,5 l /100 km





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.