Isdera Imperator 108i - sporťák za všechny prachy

Garáž nejlepších vozů

Přidal ladislavholy, dne 7. 11. 2018,  0x


Už v 80. letech, kdy se supersportovní vůz Isdera Imperator 108i prodával, patřil k nejdražším vozidel vůbec. Isdera Imperator stál neuvěřitelných 400 000 marek. Jeho cena postupem času neklesla, ba právě naopak. Toužíte-li po něm, připravte si nejméně 5,5 milionů korun. Na druhou stranu zrovna tahle kára za ty peníze stojí.


Tvůrcem Isdery Imperator je Eberhard Schulz. Významný německý designér v 60. letech minulého století pracoval hned pro dvě nejznámější německé automobilky - Porsche a Mercedes. V Mercedesu se podílel na vývoji modelu Mercedes 300 SL série W198 a v Porsche pracovat ve vývojovém oddělení.


Na vlastní pěst vyvinul a vyrobil ještě během svých studií sportovní kupé Erator GTE s motorem uprostřed, vycházející z Volkswagenu Type 3, které jezdí dodnes. Jeho ohromující talent byl také důvod, proč mu v Porsche nabídli práci v oddělení vývoje a stylingu.


Eberhard měl dost práce pro automobilky, které ho držely zkrátka neumožnily mu správný rozlet. Odjakživa snil o vlastním supersportovním voze, cože je na počátku 80. let dovedlo k založení vlastní automobilky Isdera (Ingenieurbüro für Styling, DEsign und RAcing). Prvním model byl Spyder 033i, po kterém hned následoval Isdera Imperator 108i, který se jednoznačně stal vrcholem jeho designérské tvorby.



Isdera Imperator - racčí dveře a luxusní interiér

Psal se rok 1982, když byl veřejnosti představen hotový model nového Imperatora. Vůz měl vzhůru otevíratelné dveře, které byly u sportovních vozů velkým hitem, stejně jako periskopové zpětné zrcátko. Základ auta tvořil prostorový rám vyrobený z pevných a odolných čtvercových trubek. Geometrie podvozku byla navržena pro použití hodně širokých pneumatik kvůli maximálnímu kontaktu  s asfaltem.


Karoserie Imperatora byla vyrobena ze speciálních panelů ze skelných vláken, které byly pevně připevněné k prostorovému rámu. Interiér Isdery Imperatora působil vskutku luxusním dojmem a největší díl pozornosti přitahoval centrální rychloměr s přepínači a otvory ventilace.



Isdera Imperator - jen 2 kusy ročně

Od roku 1982 uplynuly další dva roky, než se vůz dostal do výroby. Zájemci si mohli vybrat z několika motorů od automobilky Mercedes-Benz. Tím “nejméně” výkonným byl pětilitrový vidlicový osmiválec. Největší výkon poskytovatel motor s výkonem 295 koní a později motor s ventilovým rozvodem DOHC, který měl výkon 390 koní.


Cena sporťáku se vyšplhala na nějaký 399 000 marek, což z něj dělalo jeden z nejdražších aut na trhu. Přesto o něj byl ohromný zájem. Výroba však byla striktně omezená na pouhé dva kusy ročně. Až do roku 1991 bylo vyrobeno celkem 17 exemplářů. V roce 1991 se vůz dočkal modernizace. Také se zvedla výroba a v následujících dvou letech se vyrobil téměř stejný počet aut. Isdera Imperator je dodnes brána jako velmi vzácné a cenné supersportovní auto. Není divu, že se jeho aktuální cena pohybuje v řádech milionů korun.








Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.