Honda Prelude - legendární japonské sportovní kupé

Garáž nejlepších vozů

Přidal kulichzcech, dne 2. 01. 2019,  0x


Psal se rok 1978, což je mimochodem letos přesně 40 let, když na trh vyjelo japonské sportovní kupé Honda Prelude. Během pár let se stalo doslova kultovním autem, které má fanoušky po celém světě. Nakonec se vyrobilo pět generací a výroba skončila teprve v roce 2001. 


Japonci mají za ušima. To ví každý. Na konci 70. let vzali oblíbený velkosériový model Honda Accorde a použili jej jako základ pro výrobu sportovnějšího modelu kupé Honda Prelude. Vývoj je nestál žádné velké peníze, potěšili fanoušky sportovních aut a nakonec se dočkali velkého úspěchu. Během 23 let bylo vyrobeno 5 generací tohoto vydařeného kupé. 

Honda Prelude - první generace (1978-1982)

První generace čtyřdvéřového a čtyřmístného kupé Honda Prelude byla představena přesně 24. února 1978. Evropě se předvedla na autosalonu v Amsterdamu o rok později. První generace měla kratší podvozek oproti původnímu modelu a klasická přední světla. Za designem stál Japonec Shinya Iwakura. Základní pohonnou jednotku představoval čtyřválcovým motor o objemu 1,6 litru. V Americe a Japonsku byl žádaný objem 1,75 litru o výkonu 54 až 66 kW.

Honda Prelude - druhá generace (1982-1987)

Druhá generace na sebe nenechala dlouho čekat a první zástupce byl představen o čtyři roky později v listopadu 1982. Rozdíl byl patrný především ve velikosti auta, které se rozrostlo do délky i do šířky. Z klasických předních světel se staly světla výklopná “mrkačky”, která byla v 80. letech moderní. Pohonné jednotky byly výkonnější - objem 1,83 a 1,96 litru a výkon 75 až 118 kW.

Honda Prelude - třetí generace (1987-1991)

V dubnu 1987 byla široké veřejnosti představena třetí generace kupé Prelude. Na první pohled se toho mnoho nezměnilo. Ve skutečnosti se však změnila kompletní karoserie a třetí generace se nakonec stala tou nejznámější a obchodně nejúspěšnější. Hlavní změnou bylo řízení obou náprav, ABS, protismyk, 4WX a samosvorný diferenciál.

Honda Prelude - čtvrtá generace (1991-1996)

Po veleúspěšné třetí generaci nastoupila předposlední generace. Nejviditelnější změnou byl návrat ke klasickým předním světlometům. Auto bylo delší a tak trochu ztratilo charisma a šmrnc předchozí generace. Pozornost si zasloužila zejména futuristická palubní deska. Kapota ukrývala motory o objemu 2,16 a 2,26 litrů a výkonu až 146 kW. Pro nás měla tato generace zvláštní význam, protože už jsme si ji mohli koupit také u nás.

Honda Prelude - pátá generace (1996-2001)

Poslední tečkou v kariéře slavného japonského kupé byla pátá generace. Oproti předchozím generacím získala hranatější tvary, velikostně se ale příliš nezměnila. Největší novinkou byl elektronický systém aktivního rozložení hnací síly ATTS, díky čemuž se Honda chovala lépe v zatáčkách. Jelikož prodej Hondy Prelude začal na přelomu tisíciletí klesat, rozhodla se japonská automobilka ukončit výrobu jednou pro vždy.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.