Ferrari 288 GTO - legenda, která nikdy nevjela na závodní dráhu

Garáž nejlepších vozů

Přidal supersportak, dne 21. 09. 2017,  0x

Ferrari 288 GTO - legenda, která nikdy nevjela na závodní dráhu

Bouřlivým 80. létům kraloval legendární, ale velmi nebezpečný závod v kategorii rallye Skupina B. Účastnily se jej speciály na technické úrovni formule 1 uzpůsobené pro jízdu po nezpevněných površích. Jedním z nich mělo být také Ferrari 288 GTO, vyvíjené pro tento konkrétní závod. Bohužel se jej nikdy nezúčastnil, jelikož Skupina B byla v roce 1987 zrušena.

Rallye závod Skupina B se poprvé jela v roce 1982. Automobilky byly nadšené, protože mezinárodní automobilová organizace FIA pro tento závod zrušila omezení a povolila vývoj a výrobu speciálů s neuvěřitelným výkonem. Závody byly velmi populární, ale docházelo při nich k tragickým nehodám, při nichž umírali jak závodníci, tak i diváci. Poslední kapkou byla nehoda v roce 1986, při níž po pádu ze srázu uhořeli závodníci Henri Toivonen a Sergio Cresto. Závod byl v roce 1987 zrušen.

Vidoo: Rally Group - Tribute

Mezi první extrémní speciály patřila auta Alpine A110 a Lancia Startos, následovala Mitsubishi Lancer 2000 Turbo, Toyota Celica Twincam Turbo TA 64, Lancia 037 HF, Renault 5 Turbo či Audi Quattro S1. Pro Skupinu B bylo vyvíjeno také Ferrari 288 GTO, které se kvůli zrušení “Béčka” závodu nikdy neúčastnilo, a všech 272 vyrobených kusů bylo přestavěno do normálního prodeje.

alpine.jpglancia stratos.jpg369090954.jpg1200px-LanciaRally037.jpg1985_Audi_SportQuattroS14.jpg

Ferrari GTO - supersporťák za 70 milionů korun

Ferrari 288 GTO se měla stát hvězdou ve Skupině B, osud tomu však nechtěl. Legendou se však stal tak jako tak a dnes jeho hodnota činí zhruba 70 milion korun. Pod zkratkou GTO se skrývá Gran Turismo Omogolata a číslo 288 vyjadřuje celkový počet a objem válců.

Video: Ferrari 288 GTO

Závodní Ferrari poháněl vidlicový osmiválec o objemu 2 855 m3 a s výkonem 400 koní (294 kW). Z 0 na 100 km/h se dostalo za 4,9 sekund a na 200 km/h za 15 sekund. Ferrari GTO bylo dlouhé 4,29 metrů, 1,91 metrů široké a jen 1,2 metrů vysoké. Nízké kupé se dvěma místy vážilo pouhých 1 160 kilogramů.

546b34f1a6958_-__js23510-lg.jpg88021.jpgferrari-288-gto-1302902-29942.jpg288gtoreunion_01.jpge03f65-2.jpg

298671-870-0.jpgphoto_219_unpleasant_ferrari_288_gto_spyder_replica_1_57087_original.jpg148021.jpg1985-Ferrari-288-GTO-RM-Auctions-engine-compartment-view.jpgca5565c3cb9a23b22bb7e3a9bfb7a222.jpg




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.