Corvette Aerovette - úžasný projekt, kterému nepřál osud

Technika a design

Přidal karelstary, dne 18. 07. 2018,  0x

Corvette Aerovette - úžasný projekt, kterému nepřál osud

Aktuálně slavná americká automobilka připravuje premiéru nového modelu Corvetta C8, která má překvapit především umístěním motoru doprostřed. O novinku se však nejedná. První Corvettou, která měla motor před zadní nápravou, byl model Aerovette z přelomu 60. a 70. let minulého století. Bohužel se nikdy nedostal do výroby.

Vývoj jedinečného modelu známého pod názvem Aerovette započal v polovině 60. letech jako projekt XP-882 a vedl jej jeden z nejlepších konstruktérů této doby a duchovní otec americké značky Chevrolet inženýr Zora Arkus-Duntov, Američan pocházející z Belgie. Podle jeho návrhu vůz získal výkonný vidlicový osmiválec. Projekt bohužel zastavil tehdejší generální ředitel John DeLorean, který projekt ohodnotil jako drahý a neperspektivní.


Druhá a třetí šance pro Aerovette

Ten samý ředitel svůj názor změnil ihned poté, co se mu doneslo, že Ford chystá prodej modelu DeTomaso Pantera. Projekt okamžitě obnovil pod novým označením XP-895. Základy vozu byly vyrobeny z hliníku a poháněl jej čtyřrotorový Wankel s výkonem 422 koní. Váha výsledného vozu byla hodně nízká, i s motorem vážil pouhých 1180 kilogramů. Tentokrát vývoj přerušila ropná krize v první polovině 70. let.

Už pod názvem Aerovette dostala první Corvette s motorem uprostřed ještě třetí a poslední šanci v roce 1976. Zahájení výroby bylo plánováno na rok 1980. Osud však tomuto krásnému a výkonnému vozu nepřál. Kvůli kompletní změně vedení byl projekt Aerovette nadobro uložen k ledu. Je to ohromná škoda, protože silný motor by z tak lehkého sporťáku učinil doslova bestii. 


Corvette C8 - moderní Aerovette

Nová C8 má k modelu z 60. let opravdu blízko. Kromě stejného umístění motoru bude u C8 také použitý hliníkový rám, který doplní karbon a laminát. Váha výsledného vozu bude o něco vyšší, a to cca 1600 kilogramů. Pohonnou jednotkou se stane přepracovaný osmiválec LT1 objemu 6,2 litru a výkonem až 500 koní.

Vedle toho se chystá varianta vybavená atmosférickým osmiválcem o objemu 5,5 litru a výkonem přes 600 koní. Ještě lépe zní varianta s dvojicí turbodmychadel a výkonem přes 800 koní. Nejostřejší C8 má navíc dostat elektromotor, který celkový výkon navýší na nějakých 1000 koní. To už bude auto pro opravdové fajnšmejkry.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.